Ninja makeover & Midsommar

Igår fick Ninja en riktig makeover =) Det blev kloklippning, dusch, borstning och vaccinering. Hon finner sig verkligen i allt så inget blev något problem. Efter duschningen kom hon utspringandes som ett galet monster. Hon blir alltid lika galen av att bli blöt. Jätte kul att se på. När jag klippte klorna så låg hon bara där på rygg och stirrade på mig och undrade när jag skulle bli klar. Första gångerna vi skulle borsta henne ville hon döda borsten men igår satt hon bara där på bänken utanför och njöt medans jag borstade. Senare på kvällen kom Jenny hem från jobbet och hade med hennes vaccin. Hur bra som helst när man inte behöver åka långt för att vaccinera henne, och det är nog även roligare för Ninja att få göra det i hemma miljö. Inte lika stressande kan jag tänka mig. Å de blev det inte heller för Ninja märkte absolut ingenting av när Jenny gav henne sprutan =) Lille matvarket hade fullt upp med att äta upp maten Jenny lagt ut över golvet för att avleda henne. Vips så va sprutan tagen och Ninja överlycklig över att äntligen ha fått smaka lite på Chili och Arros mat. Duttig hund! Å duktig å snäll Jenny som gjorde de så bra =D Tack!
Så nu har vi gjort det nödvändiga för ett litet tag framöver. Avmaskningen blev också gjord för ett tag sedan.

I morgon är det midsommar. Även i år ska det firas på Fykan (Andreas familjs sommarställe precis vid Smögen). Ska bli kul. I hela 4 dagar ska Ninja få busa med Arro och Chili. De lär aldrig ha tråkigt så som dom brukar flyga omkring och busa med varandra. Iaf Chili och Ninja. Se va Ninja tycker om stora havet.

Dax för mig att hoppa i duschen. Sedan måste jag packa. Ninjas väska är redan packad. Vi åker så fort Andreas lyckas komma från jobbet idag. Sedan kommer vi hem igen på söndag.

Förresten fick jag en bekräftelse nyss att vi kommit med på Aussie lägret. Så då kommer vi träffa er som ska dit!

Trevlig Midsommar!
Bye


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Toppen att ni kom med på lägret. Vad duktig lilla söta Ninja verkar vara. Ha en trevlig midsommar och akta lilla skruttan så hon inte trillar i havet. Kram Anki

2010-06-24 @ 14:34:46
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0