Frost???

Ja, på denna morgon promenaden såg inte allt ut som vanligt. Ninja sprang som vanligt snabbt ut genom dörren men när hon kom ut stannade hon plötsligt och bara stirrade. Hur kunde gräsmattan ha blivit vit? Hon bara stod där och stirrade på mig. Efter ett tag började hon nosa i detta vita kalla. AHA! Vatten tänkte hon nog. Det är nog meningen att jag ska slicka upp allt detta. Så började hon tassa runt i frosten och slickade i farten. Riktigt rolig syn! Längtar tills snön kommer för Ninja lär bli GALEN! Hon blir redan tokig bara löven trillar av från träden eftersom man helst ska attackera alla löven och gärna tugga sönder dom så snabbt som möjligt. I vinter ska hon hantera att marken är vit + att masssa vita små bollar kommer flygandes från himmelen. Blir inte lätt att förstå för lille Ninja. Eller lilla och lilla i kroppen är hon stor nu. Men i huvudet är hon ju fortfarande våran lilla valpis!

Va och tränade på brukshundsklubben igår. Gick jätte bra! Hon tycker ju bara allt är såå kul, så det tar inte lång tid att lära henne saker. Sedan finns det ju mycket att finslipa men hon är ju fortfarande väldigt ung så just nu har vi koncentrerat oss på att lära oss nya roliga saker. Så vi kan variera träningen så mycket som möjligt. Va en till på samma plan och tränade som mig, så det blev en bra utmaning för Ninja att bara kunna koncentrera sig på mig istället för den roliga border collien brevid. Något som inte heller va något problem. Hon ville bara springa fram till dom de få gånger jag inte gett henne någon uppgift. Men det räckte med ett "stanna här" så höll hon sig vid mig.
När vi båda tränat klart fick hundarna träffas eftersom de vart så duktiga och inte brytt sig om varandra under träningen. Border collien hette Bobby och va 2 år och nästan lika lekfull som Ninja. De fick springa omkring och busa av sig ett tag och sen va de bara att åka hem. Ninja sov ett bra tag efter de =)


Ingen sommar mer på ett tag..

Bye


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Ser framemot att träffa er den 17 oktober.

2010-10-04 @ 20:47:58
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0