Slöa, men nöjda och glada!

Så va det dax igen. I morses packade jag in hund och barn med tillbehör i bilen och åkte till Alingsås för att hämta upp mamma. Sedan bar det av det av till Lilla Edet för våran tredje tävling i Lk 1. Va inte direkt super laddad när vi gick in på banan och inte jätte nöjd när vi lämnade banan men det gick tydligen helt ok ändå. För ännu ett 1:a pris blev det.
Poängen:

Platsliggande- 10p
Tandvisning- 8p Samma visa denna gången...
Linförighet- 7p Gick skit, taggade henne för lite så det blev mest som en söndagspromenad. Mitt fel.
Läggande- 9p
Inkallande- 8p
Ställande- 8,5p
Apportering- 9p
Hopp över hinder- 7,5p Jag va så himla dum här och lät det vara på tok för högt! Så klart stötte hon i då.. Dumma mig! Korkat.. Annars gjorde hon det jätte bra med jätte bra avslut.
Helhet- 7,5p
Summa: 165p
Placering 3 av 5.
Domare: Arne Brolin

Är jätte nöjd med Ninja idag för inte gjorde jag mycket för att hon skulle kämpa och tycka det var kul. Måste tänka mera på det på tävling så hon inte tröttnar. På träning busar vi jämt en del och då gör hon allt jätte bra och är super taggad. Men idag såg nog allt mest bara slött ut.. Så nästa gång ska rolig leksak med så tävla lydnad blir skit kul! Tagga henne lite innan och efter. Skärpning Patricia!
Nästa tävling är om 2 veckor i Bollebygd. Ska försöka se till att få tränat lite mera till den så vi kan öka poängen lite.


Skotis med sin 3dje pris pokal. Fick även plakett och 2st rullar toapapper! Fiffigt.. =)

Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0