Rullar på som vanligt..

Dagarna går bara för fort. Även fast jag är ledig så har man alltid någonting för sig. Fattar inte att man hann med att jobba förut också ;)

Igår va jag och Andreas på våran första föräldrakurs. Fick väl mest lära känna alla där första gången, men började prata om allt annat med. Alla verkade helt livrädda för förlossningen, inte känt de alls hittils men självklart låter de inte som det roligaste man kan hitta på. Men efter har man som alla säger vart med om det fräckaste man kan göra så då är det värt allt i världen. Just nu känns det mer spännande bara. Vill veta hur det känns!

Mycket ensamhetsträning med Ninja nu. Går helt ok. Vissa dagar fungerar det bättre och vissa sämre. Dumt att vi inte började tidigare. Men något ska väl alltid gå fel va? Känns som allt annat med henne har gått för fort nästan så detta får helt enkelt bara ta sin tid.
Igår va hon själv 2 gånger och ena gick bra och andra mindre bra. Lämnade henne en stund förut också och då gick det riktigt bra!

Anmälde Ninja till My Dog 2011 nyss med (utställningen). Låter väl som värsta grejen men det är nästan bara för social träningens skull. Är man inte med får man ju inte ha med sig hundar in och det är ju bara hur bra träning som helst för en hund att vara där inne. Ninja lär bara tycka det blir kul med. Hon som älskar att gå i nordstan ;) Sedan blir det kul att höra vad de säger om henne. Där lär de vara riktigt hårda med bedömningen också. Det tråkiga är att Ninja hamnade i juniorklassen med bara 2 dagar. Alltså lär hon vara yngst (som vanligt iof). Hade kanske vart lite roligare att vara med i valpklassen.
Blir en rolig grej att ha vart med om. Jag får ju passa på nu med så länge jag kan. Men i januari lär jag vara jättegravid så de blir nog bland de sista grejera jag kan göra med henne innan min lilla paus.
Ninja får även se på och hejja på bästisen Chili som också kommer vara med, fast i agilityn då såklart.


Finaste pluttisen!!!

Utställning som inte va något för mig heller =) Men något måste man ju hitta på när hon inte får tävla i något annat än. Längtar tills hon blir lite äldre så vi kan sätta igång och tävla i de andra grenarna.

Nä nu ska Ninja och jag ut på långpromenad!

Bye

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Får du trimma henne också så att hon blir riktigt snygg. Hör av dig om du undrar hur och var. Kram Anki

2010-11-11 @ 17:50:57
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0