Träning i Alingsås

Idag åkte jag och Ninja till Alingsås för att träna med Anki och deras "tisdagsgäng". Största utmaningen för oss va att träna brevid Anki eftersom Ninja av någon anledning inte kan koncentrera sig på något alls utan helst bara vill hoppa ur sitt egna skinn när hon är i närheten av henne =). Men det gick helt ok. Självklart blev Ninja "flummigare" och hade kanske inte den stenkoll på mig som hon brukar ha men hon gjorde det hon skulle. Va så bra att träna när många står och kollar på för nu fick jag äntligen reda på hur Ninjas placering va. Så nu har vi något att träna på. Hon sätter sig lite bakom nästan så nu får jag försöka få fram henne lite mer. Fick tränat platsliggning med flera nya hundar också, hur bra som helst! Det är något jag känt mig ganska säker på med henne eftersom vi tränat mycket liggkvar mm, och det gick bra det med tycker jag. Hon kollade väl runt lite men låg kvar stilla.
Kändes som en mycket givande träning för både Ninja och mig. Alltid roligt att träna när det blir lite mera utmaning.
Så det är vi gärna med på flera gånger!


Hittade bilder från första besöket vi va på efter valparna kommit.
Sååå himla söt och go!

Sicken lite köttbulle!

Efter träningen åkte jag hem till föräldrarnas hus och åt lunch med pappa.
Han gick även en liten sväng med Ninja något som va uppskattat av mig eftersom det regna som sjutton ute.
Service!

Bye

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Tack för senast. Jättekul att träffa er. Kram Anki

2010-11-07 @ 17:17:18
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0