Träning

Igår fick Ninja vara med Andreas på jobbet. Jag tänkte passa på och fixa en del här hemma utan att "skuggan" hela tiden va efter mig. Vaknar alltid senast 9 i vanliga fall om jag inte ställer klockan men just igår och som alltid när man ska ha mycket för sig så vaknar jag efter halv 12! Bingo.. Lagom lätt att hinna med allt den dagen. En del blev det gjort i alla fall. På kvällen åkte vi till klubben och Andreas tränade lite "agility" (de få saker i agilityn man får göra). Gick kanon, hon tycker det är sjukt kul så hon fattar vad hon ska göra fort. Springa genom alla olika typer av tunnlar är inga problem. Helst springer hon igenom dem så ofta hon bara kan.
Efter träningen blev det lite ensamhetsträning med.
Måndag kväll= trött hund.

Idag har vi vart uppe i Alingsås och tränat igen med Anki och Petra. Siri och Vilda började med att uppfostra henne som vanligt =) Bra för henne att lära sig att det inte alltid kan vara fullt ös med andra hundar. Så fort hon ser dom börjar hon krypa (blir väl bara att lägga till kommando så kan hon de sen) . På Anki klättrar hon mest. Träningen gick helt ok. Hon va allt lite slarvigare denna gången. Platsliggningen gick bra igen. Känner mig jätte säker på henne när det gäller den biten. Duktiga skrotis!
Nyss tränade vi lite ensamhetsträning igen och snart ska vi ut på en promenad.
Hon lär va bra trött ikväll igen.



Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0