Ninja 1år!

Grattis till alla rosorna som blir 1 år idag! 1 år har gått fruktasvärt fort. Men Ninja beter sig fortfarande som om hon fortfarande vore bara några månader gammal och inte 1år =). När det gäller träning är hon väldigt taggad och lär sig fort men när det gäller lek både själv och med andra hundar hoppar hon omkriing som en liten valp. Men visst är det gulligt. Eller ja, tills i lördags då. Då åkte hela familjen till klubben. Andreas hade vart och hämtat Chili innan eftersom Jenny och Micke skulle komma på kvällen. Jag tränade lite lydnad med Ninja medans Andreas och Chili försökte distrahera oss, ville se att hon verkligen hade uppmärksamheten på mig. Det gick bra trotts att Andreas och Chili är favoriterna men visst fick jag kämpa. Inte mycket som slår tränings leksaken! Efter vi tränat sprang busan omkring och lekte å pang lät det från ett agilityhinder och där stod en blodig hund. Jippi.. Ena tanden va av. Tripp till Blå Stjärnan blev det efter det, och igår opererade dom ut den. Gick inte att rotfylla den eftersom den va av nästan vid tandköttet. Bye bye utställningar tänkte jag, men tur som va får vi intyg på de. Inte för att det hade gjort så mycket om vi inte fick ställa ut henne mer men det är ju lite kul att kunna eftersom det gått bra de få gånger vi väl gjort de. Hade vart kul att kunna vara med på My Dog igen i alla fall.  Jag och Jenny åkte in och lämnade henne i går morses och Andreas hämtade henne på eftermiddagen. När dom kom ut med henne hade hon vart så groggy fortfarande så hon hade bara gått förbi Andreas! och sköterskan som kom med henne hade träffat Ninja innan men hon kände inte igen henne heller. Första timmen hemma gick hon inte ett enda rakt steg, inte ens i närheten av ett rakt steg. En riktig plutt va hon så hon fick många pussar och sen låg hon och sov ett bra tag. Usch det va ingen rolig dag för henne det. Nu får hon hålla resten av tänderna i mun! Idag är det nog en roligare dag för henne. Födelsedag och allt! Va med Andreas på jobbet på morgonen och sedan kom Andreas och lämnade henne innan lunch påväg hem från en tur i Alingsås. Så jag, Joel och Ninja va ute och gick en sväng och efter det tränade vi lite lydnand inför lördag. Tränar ju mindre lydnad nu än någonsin, typiskt när man väl ska tävla då borde det vara tvärt om. Vi vilar oss tydligen i form =) Träningen gick la sådär kan man säga. Fritt följ va väl lite utav en katastrof, så jag har inga förhoppningar om den biten alls på lördag. Läggande under gång gick också segare än någonsin så det blev en väldigt kort träning för jag antog att hon fortfarande är lite seg efter igår. Vi får ta våra poäng på platsen, apporten och inkallningen =) Inte riktigt redo för tävling än men som sagt så ser vi det som en väldigt nyttig träning. Så vet vi vad vi ska fortsätta träna på sen. Till hösten får hon ju börja tävla i agility med så då blir det ännu mera att träna på. Än så länge kan hon alla hinder utom slalom men där har vi inte bråttom.
Helgen som kommer blir nog rolig och händelserik. Lydnaden på lördag och MHt på söndag! En riktig hund helg =)


Ninja idag med sin nya lilla boll som hon fick i present, ikväll ska hon få ett nytt ben med =)

Bye


Kommentarer
Postat av: Tytti

Grattis på 1-års dagen!



Vad duktiga ni är med träning och allt. Ska bli spännande att höra hur tävlingen gick och det är helt rätt attityd att se det som träning. Man lär sig otroligt mycket på att tävla... tycker jag i all fall.



Jag kommer till Lilla Edet på söndag för att kika på Mh:t tänkte jag... syns då



Kram

2011-04-05 @ 21:31:46
URL: http://leotroll.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0