och så va vi fyra..

En vecka sedan jag skrev sist och det har hänt fruktansvärt mycket. Förra onsdagen visste jag att jag skulle bli mamma senast på torsdagen. Åkte in till östra förra måndagen och fick reda på att vattnet sipprade lite. Skulle inte värkarna komma igång innan torsdag så fick jag bli igångsatt. Kändes både bra och dåligt. Perfekt att bebis kom ut en vecka för tidigt (den 10 feb egentligen) vilket jag hoppats på så vi hinner landa lite i det innan flytten men väldigt nervöst att veta att senast då händer det. Hann förbereda mig ganska bra tycker jag och la ner mycket tid på Ninja vilket jag visste skulle bli svårt nu ett tag framöver.
Sedan kom torsdagen, hamnade på Mölndals sjukhus och sex timmar senare 15:13 va jag mamma till lille Joel. Förlossningen gick riktigt fort tycker jag även om jag kände mig helt väck nästan hela tiden. Tiden bara rann iväg och sedan låg han i min famn. Va utan tvekan det häftigaste jag någonsin gjort. Överlevde det hela på bara lustgas.
Fick stanna på bb tills i söndags. Då fick vi äntligen komma hem till våran Ninjabus. I torsdags och fredags va det Jenny och Chili som passade henne och i lördags va hon hos Andreas föräldrar så hon har allt haft det bra hon.
Träffade en jätte trevlig barnmorska på BB som kom med det bra förslaget att åka hem och lämna en filt till Ninja som bebisen legat på så hon känner igen lukten när vi skulle komma hem. Så i lördags åkte Andreas med filten till Ninja som blev mera överlycklig över att se honom.
Vart jätte rädda för att Ninja ska bli svartsjuk på bebisen men hon tog det hela väldigt bra. Väldigt nyfiken bara på vad det kunde vara för filur som lät som hennes leksaker. Men nu könns det som hon fattat. Andreas lägger ner mycket tid på henne nu vilket känns jättebra eftersom jag är så låst med bebisen nu ett tag. Men så fort jag inte har Joel i häderna blir det några trix med Ninja i mellanåt.
Dagarna bara flyter på och det känns som om tiden kommer att gå väldigt fort nu ett tag. Andreas och Ninja är alltid iväg en stund på dagarna och hittar på något men annars är vi bara hemma. Myser alla 4. Jag, Andreas, Joel och Ninja. 

Bilder på Joel, de e tagna med min mobil så de är inte så himla bra. Lägger upp några från Andreas kamera en annan dag.






Bye

Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Ja inte finns det häftigare än att bli mamma. Ett jättegrattis till Joel. Vilken sötnos. Duktiga Ninja som blivit storasyster. Kram till er

2011-02-09 @ 17:48:38
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Klara

En sån fin liten familj ni blivit, för inte ens ett år sedan var ni ju bara två! :)

2011-02-15 @ 08:28:06
URL: http://www.dromvovven.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0