Om livet i en bubbla

Nu har vi vart hemma i en vecka med lillen (snart två) och allt bara flyter på. Känns som att man lever i någon slags bubbla men nu börjar det äntligen släppa lite. Har inte blivit så mycket sömn för min del eftersom Joel fått för sig att det är roligt att vara vaken på natten. För att inte tala om hur otroligt mammig han är, ibland får jag inte vara ifrån han alls utan att han blir sur. Men nu känns det som att det sakta men säkert kan börja vända lite. *Hoppas* även fast det är väldigt väldigt mysigt och underbart så längtar jag tills jag kan få lite mera egentid än typ 10 stressiga minuter per dag.
Andreas har bara 2 lediga dagar kvar innan han måste tillbaka till sitt jobb, då blir det nog tufft för mig i början innan jag och Joel hittat våra rutiner. Snacka om att mamma livet är ett riktigt 24 timmar om dygnet arbete. Att jobba 8h om dagen är ju ingenting! Fast samtidigt finns det nog inget bättre heller =)
Svårt att förstå hur tidskrävande det är bara, nu förstår man äntligen varför barnfamiljer alltid har så ont om tid. Sedan alla som hela tiden vill hälsa på, visst är det trevligt men i nuläget vill man lägga den mesta tiden på att komma in i rutiner och hitta sig själv igen.
Men tro inte att vi inte har tid till lille skrothund! Henne glömmer vi aldrig av =) Eller lilla och lilla, plötsligt ser hon så otroligt stor ut när man har en liten Joel. Så fort jag fått lite mera ordning på sömnen ska jag komma igång med lite promenader igen. Just nu är det Andreas som står för hela hennes motion. Blir mest lek och bus ute vad jag förstått det som men det känns bra att hon får en längre sådan period med så kanske hon är extra taggad på att komma igång och träna sedan hoppas jag =). Jag är redan riktigt taggad på att komma igång med träningen igen.
Förra torsdagen va BVC här på hembesök, då fick vi beröm av henne för hur bra hon tyckte Ninja va. Hon sa att hon känner sig trygg när hon kommer hem till folk och möter så väl fungerande hundar, då brukar det tydligen bli bra barn med. Kul att höra =) Hoppas det stämmer bara =) vi får väl se...

Lite bilder från veckan.





Busan kollar in Joel

Bye

Kommentarer
Postat av: "hundfarmor"

Heja er! Snart spricker bubblan och ni kommer att få en härlig tillvaro med Joel o Ninja-Bus! Ni e så duktiga! Kraam

2011-02-15 @ 20:06:26
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Håller helt med bvc-sköterskan. Är väl lite yrkesskadad. Men visst hänger det ihop. Fostran av hund och barn. Menar att den som fostrar har en sund grundsyn och/eller människosyn. Både när det handlar om djur och människor. Så det ska säkert gå jättebra. Njut. Vet inte vilken som är sötast. Båda är jättesöta. Kram till er från oss i Arelid

2011-02-15 @ 21:19:36
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Tytti

Joel är en riktig liten sötnos han.



Ha det riktigt gott hela familjen!



Kram

2011-02-18 @ 22:36:04
URL: http://leotroll.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0