LP1 Arelidsaussie Nevada

Yes! Där satt den! Efter mycket om och men efter avbrott och sjukdom så fick vi vårt första LP i fredagskväll efter 4 tävlingar. Känns såå skönt att ha tagit sig ur lydnadsettan. Förstår nu va alla menar med att man vill upp ur ettan så fort som möjligt för jösses va man har vart nervös under plattsläggandet alla gånger. Ändå har jag nästan litat fullt ut på Ninja på varje platsläggande men man har upptäckt att alla inte riktigt fattar va det innebär med platsläggande och åker och tävlar fast hunden knappt kan ligg.
Men nu får vi se vad som händer här näst. LP1 va målet för detta året så jag tror jag väntar med att starta tvåan tills nästa år, beror lite på. Tanken är väl att vi ska satsa lite mera på agility nu med henne när LP1 är klart. Men vi får se.
Försökte se hur det går till i tvåan i fredags eftersom de körde innan oss, hann fatta lite hur det går till så får väl börja träna lite smått när vi inte har annat för oss.
Kanske gå en kurs så man får lite tips?
Så träffade vi Anki på tävlingen med. Trevligt det, men hon fick inte hälsa på Ninja förens efter tävlingen med tanke på att de gick sådär på MHt när hon va nära =) Så det fick bli Ninjas belöning efter tävlandet, och hon blev lika glad som vanligt. Perfekt belöning alltså! =)

Poäng:
Platsliggande- 10p
Tandvisning- 8p 
Linförighet- 7p
Läggande- 9p
Inkallande- 9p
Ställande- 9p
Apportering- 9p
Hopp över hinder- 10p
Helhet- 8p
Summa: 175p
Placering 3 av 12.
Domare: 

Fick starta sist så det förvånar mig att de gick så bra för jag tyckte hon va väldigt trött i huvudet så dax och loj.



Bilder från  midsommar mm som jag lovade i förra inlägget kommer nån annan gång ;)

Bye


Kommentarer
Postat av: Tytti

Ni är fantastiskt duktiga!

Grattis än en gång!



Kram

2011-07-05 @ 22:30:42
URL: http://www.interiora.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0