Kan hända mycket på en vecka

Fredag och snart helg igen. Förra helgen bosatte jag mig hos mamma och pappa eftersom Andreas åkte till Finland med sitt jobb. Blev en bra helg. Ninja fick spendera en del tid med lilla granntjejen som älskade att leka med henne, och följde även med på någon promenad. I fredags kväll gick pappa och Ninja från västra bodarna och hem. Sedan har jag tränat en del med henne också. Fredagen och lördagen blev det i deras trädgård och i söndags tränade jag och Jenny med hundarna på savannen i Alingsås. Mycket bra ide av Jenny att träna där. 10 gånger mera störningar än på en vanlig brukshundklubb så där blev det lite mera utmaning och lite mera som på tävling. Får bli flera träningar där. Sedan blev det även lite grillning hos Jenny och Micke. Tar max 2 min att gå till dem från mamma och pappa =) Smidigt!

Efter helgen kom måndagen. Vet inte vad som hände men någon typ av komplikationer lyckades jag råka ut för så på måndag eftermiddag satt jag i ambulansen på väg till borås lasarett och fick självklart bo där tills tisdag kväll. Sådär kul kan man väl säga..
Jag och Joel fick ett eget rum, vilket va helt underbart att jag fick ha med han. Annars hade jag garanterat inte sovit en sekund eftersom jag aldrig lämnat han såpass länge ännu. Sedan gick tiden fort när jag kunde ligga och pussa på honom.
Förlorat massa blod och istället för en blodtransplantion ska jag istället försöka återhämta mig själv eftersom jag är så ung, detta genom att ta det lugnt och ligga ner. Inte direkt favourite sysslan. Fast inte älskar jag att gå nu när jag är konstant jätte snurrig och vek. Så det blev en sjukskrivning på 2 veckor......
Åhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!! Trött på att vara begränsad nu!

Jag och Ninja skulle tävlat i Bollebygd ikväll med men de va ju bara att ställa in. Hoppas på att kunna starta på tävlingen i Alingsås nästa torsdag istället. Så fort jag bara kan gå ordentligt ska jag lyckas tävla lite lydnad med. Det är ju inte direkt jobbigt.
Andreas va ju illa tvungen att ta föräldraledigt nu då och ta hand om Joel och idag lyckades de åka iväg en sväng till klubben och träna lite medans jag och Joel låg och sov. Blev agilityträning och lite lydnand med. Hade gått fin fint! =)
Det ä väl vad som händer i mitt underbara liv just nu..

Lite bilder från i veckan:


Jenny, Chili, Arro (någonstans vid buskarna) och Ninja på savannen


Vila

Och två underbara bilder faster Jenny tog på Joel när hon va här igår:


Där sitter fingrarna mest hela dagarna =)


Mamma mys =) Goaste

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0