Visst kan hon!

Inte likt mig att inte skriva på så länge, men har velat lägga tiden på annat just nu. På Joel som tar de flesta timmarna på dygnet, Ninja och även lite fix på huset.

Ninja verkar fortfarande trivas i huset som fisken i vattnet =) Springer omkring som en dåre varje dag. Hon älskar att vara med Andreas ute när han fixar och bygger. Vi har vart ute och gått lite överallt här omkring och i skogen. Spårade förra veckan för första gången på länge. Ena hälften gick bra och andra mindre bra. Men är nöjd med tanke på hur länge sedan de va hon gjorde det sist. Sedan har vi tränat en del lydnad med. Borde tränat det mera än vad jag gjort med tanke på att vi är anmälda till lite tävlingar nu men det har vart så kul att göra annat med =).
Tävlade klass 1 i lydnad för andra gången nu i fredags. Va en kvällstävling på SBK Göteborgsavd. De körde alla fyra klasser samtidigt på en och samma plan så det va väldigt mycket ljud och rörelser omkring. Tänkte innan att detta verkligen skulle bli en bra träning för oss med så mycket som störde omkring. Ninja va duktig och höll koncentratinen på mig under hela tiden. Sedan tycker jag fortfarande vissa moment blir lite "flummiga" tex på inkallningen så springer hon lätt förbi mig någon meter innan hon sätter sig brevid mig och liknande. Men hon har ju precis fyllt 1 år och tycker fortfarande allt är väldigt kul och det är det viktigaste, så länge som poängen räcker så får lite flumm vara tillåtet. Denna gången räckte poängen med. För ett 1:a pris blev det! Trodde jag inte, va så många duktiga med på denna tävlingen och jag kände att vi kunde göra bättre ifrån oss. Mitt enda mål med tävlingen va att inte nolla på linförigheten och det målet lyckades jag med. Visst tycker jag förtfarande att hon borde vara mera uppmärksam på mig på tävling som hon är på träning men det kommer väl. Blev ju en bra förbättring mot sist och det är ju det viktigaste.
Poängen:

Platsläggande- 8,5p!! Inte glad över det, hon som alltid är så säker på det. Inte reste hon sig men hon tyckte tydligen inte att hon låg bekvämt så hon la bak benen som en kanin kan göra ungefär och efter halva tiden la hon tillbaka benen under sig igen. Kvar på samma ställe alltså men inte helt stilla. Busan..
Tandvisning- 8p denna gången med. Hon sitter stilla tills domaren hälsar på mig då tycker hon det är hennes tur att hälsa med och pussar på honom.
Linförighet- 7p Trevlig transport, problem halter står det. Gick fot fint men eftersom hon kanske inte hade stenkoll på mig enligt mig så hann hon en huvudlängd förbi mig innan hon kom på att jag stannat och hoppa tbx och satte sig.
Läggande- 8,5p Där blev hon lite seg i sättandet
Inkallande- 8p Bra intresse, men somsagt slarvig avslutning..
Ställande- 8,5p Gav jag tydligen DK??
Apportering- 9p DK??? Bra hållande
Hopp över hinder- 8,5p ngt slarvig avslutning
Helhet.- 8p Lovande samspel
Summa: 162p
1:a pris och plac. 6 av 15.
Vet inte vem det va som dömde, finns nog ingen som kan läsa vad det står på papperet ;)

Fick väldigt mycket bra kritik från domaren och uppläsaren. När vi gick in på banan fick jag höra av uppläsaren vilken otroligt fin aussie jag hade. Sedan när vi va klara tyckte domaren att vi va ett underbart ekipage och att jag hade en väldigt trevlig hund, att vi skulle komma långt. Sedan på prisutdelningen sa han att det va 3 av oss 15 startande som han visste skulle komma långt om vi bara ville, på de tre hade han skrivit att de hade ett lovande samspel eftersom man kommer långt på det och när vi blev uppropade fick vi veta att vi va en utav de tre =) Lät ju otroligt tycker jag, känner inte att vi kommit såå långt än. Men självklart är det underbart att höra, och med tanke på hur ung hon är. 
Blev en rolig andra tävling för oss.
Nu på lördag är det dax igen, då ska vi till Lilla Edet. Hoppas på att hinna träna lite innan bara..

Bye

Kommentarer
Postat av: kerstin

Om du vill ha lite barnvakt nån fm så kanske jag kan ställa upp.Hör av dej bara! Kraam

2011-05-09 @ 22:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0