Det där med beslut..

Kul väder... jag vill ut!! Ninja med, hon fick vara hemma med oss idag eftersom Andreas ska till gymmet efter jobbet. Tänkte passa på att åka iväg och träna en massa och gå en go promenad men de ser mörkt ut. Något av de ska bli av ändå. Något bra med väderet är att jag passade på att trimma Ninja ordentligt. Riktig genomborstning, tandborstning, kloklippning, och trimmning. Det tar ju sin lilla stund om det ska bli riktigt gjort. Speciellt med en busig unge som attakerar oss med gåstolen. Men nu är det klart!

Började träna med en kompis från mammagruppen. Hon har en berner sennen som hon behöver träna lite störning med. Kul för oss med att träna med någon också. För träna själv är ju inte särskilt svårt, blir ju helt annat när andra hundar är med.
Men nu blev det operation av knöl för Tyra som hon heter så det lär väl dröja lite innan hon kan träna igen.
Vi va och tränade på klubben förra tisdagen. Det va helt sjukt va laddad Ninja va! Hon har nog aldrig vart så taggad. Brydde sig inte det minsta om Tyra och ibland kom det små ivriga skall från henne om jag inte gav något kommando. När vi gjorde inkallning med ställande hade hon fått upp sån sjuk fart så när dumma jag som såg redan innan att det aldrig skulle gå gav kommandot stanna såg man paniken i ögonen på henne att shit! Hur ska jag lýckas med de i denna faren? Samma med hopp över hinder efter jag gett henne kommandot hopp så hann hon både hoppa över sätta sig på andra sidan och hoppa tillbaka innan jag ens hann säga sitt. Tokig! Jag skrattade nog hela träningen. Va ju liksom ingen ide, men så kul att de henne så glad.

Förra torsdagen hade klubben arrangerat en träningstävling från Lk1- Elit. Även fast vi inte är helt klara än för Lk 2 så tänkte jag att de kunde vara en bra grej för oss att va med i. Går något skit får man ju chansen att korrigerea.
Ninja va bra taggad även denna gången fast nu gick hon att kontrollera.
Vi körde platsen med alla klasser samtidigt. Va lite osäker om jag skulle stå över den denna gången eftersom jag vart lite slarvig med att träna det det sista men va med ändå. Det gick riktigt bra till och med, trodde jag aldrig. Hon hade legat helt stilla när jag gömde mig. Glad överraskning. Resten gick över förväntan. De som jag trodde skulle gå bra gick riktigt bra och tvärt om. Rutan blir jag tokig på, antingen gör hon den kanon ellet så blir det katastrof. Självklart blev det katastrof först och sedan när vi gjorde om den efter gick det kanon. ??? Sedan började hon nosa snabbt en gång under det fria följet men då kom leksaken snabbt fram så vi fick bort det där.
Resten gick faktiskt riktigt bra. Så bra att jag nog vill ge mig ut och tävla snart. Längtar efter att tävla! Funderar på att starta Lk2 en gång nu och träna mera efter det och och satsa på bättre poäng då.? Svårt att bestämma mig. Men behöver få höra med va som är bra och inte eftersom jag inte tränar för någon.

Sedan kan jag inte bestämma mig och jag ska anmäla oss till My Dog i år igen.. Va ju roligt och för att inte tala om träningen att vara där inne med allt folk. Snacka om rörigt.. Men måste bestämma mig snart. Ska jag ställa ut någonstans så får det nog vara där...


Blev ett avbrott i skrivandet medans vi gav oss ut på en promenad i regnet ändå. När vi väl va ute så passade jag på att träna slalom med Ninja i trädgården.



På promenaden förut. Ullbollen i diket är såklart Ninja, lägg märke till vad det stod innan i inlägget om trimmning bla. så för någon minut va hon aningen till salu ;)

Har läst att det går upp och ner med träningen nu för många. För oss med! Men just nu är hon verkligen inne i en period då hon är supertaggad på att träna. För nån månad sedan va det tvärt om. Men bytt träningssätt med. Tränar mycket men med väldigt korta pass. Så korta pass att jag (den mest otränade människan som finns just nu)orkar ge järnet.

Med den andra lille går det också bra, inte en lugn stund! Kryper som en tok och står mot ALLT! Tänderna poppar upp som popcorn med. Redan 5 st. Ninja och Joel är fortfarande lika bra vänner och leker på..

Nä nu är jag hungrig så det får räcka!

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0