Ojämn våg

Just nu går allt i en våg. Ibland bara såå bra och ibland så fruktansvärt dåligt. Väldigt påfrestande faktiskt. Man får ju inte lust att göra så mycket även fast man har all tid och alla möjligheter i världen. Tur man har go ungen att gosa med om dagarna då =)

Ninjas träning då. Går somsagt väldigt ojämt. Tränade lite lydnad i trädgården måndags. Fotgåendet gick kanon, inkallningen med ställandet som hon alltid bara fungerat ok i gick helt sjukt bra. Bra fart i inkallningen och inte ett steg för mycket efter kommando. Hoppet, gick sådär och rutan som gått kanon det sista, även om jag skickat henne från alla möjliga konstiga håll och flyttat hej vilt på ruan har hon alltid ställt sig perfekt men nä nu visste hon inte va rutan va längre och sprang åt andra hållet. Inte rätt en endaste gång! Ren katastrof. Varför? Hur? Man blir ju bara såå besviken. Jag vet att man bara inte ska visa det men denna gången va det bara så svårt att låta bli. Körde hoppet en gång till eftersom det gick ok och la ner sen. Usch, jag som redan vart lite off på lydnaden. Hoppas de bara va nått hon fått för sig just då.

Idag va vi och tränade lite agility i Alingsås. Kan ju konstatera att Ninja tycker att det är kul men hon blir så flummig då med. Jag måste lära mig att bli tydligare med. Men bättre och bättre går det. Måste få bättre rytm bara. Efter träningen tog vi och gick en sväng där för lite miljöombyte.

Just nu verkar alla vara så pigga på att träna hund. Jag känner mig mer off än någonsin =( Gör det hela tiden mest för att underhålla träningen känns det som och för att Ninja ska få sin stimulering. Tråkigt. Klart det inte alltid är tråkigt, men inte alltid så taggad till att börja träna.

Nä får räcka för idag..

Här kommer kortet med på presenten Andreas gjort till mig =) Ninja fick såklart va med på bilden med, från trädgårdsträningen i måndags.



Bye



Kommentarer
Postat av: Lovisa & Cinna

Ryck upp er!:) Vi hade en sån period och då la jag allt åt sidan helt enkelt, vi klickade in trix, gick långa promenader och hade det mysigt. Sen kommer inspirationen smygande när man minst anar det!

Kram på er från Uppsala!

2011-09-10 @ 09:16:20
URL: http://afairytale-aussie.blogspot.com
Postat av: Jenny o Chili

Om ni vill tränar jag gärna Ninja i agility ibland... =)

2011-09-15 @ 16:31:05
URL: http://bambam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0