Vart tar tiden vägen??

2 september idag då. Va sjutton tar tiden vägen!!??? I morgon blir Joel 7 månader. Om 2 veckor sedan va det 1 år sedan jag gick hem från jobbet med graviditetspenning. Vad händer?? Känns som ingenting har hänt fast tänker man på allt man hunnit med undrar man hur man hunnit allt det =) komplicerat.

Känt mig lite krasslig i veckan, vet inte va det vart men haft så himla ont i musklerna. Så fort jag tagit en alvedon så är jag bra igen.. Idag är första dagen jag inte känt mig konstig än. Idag har jag och Joel provat på att gå på vuxen barn gruppen med våra mamma grupps kompisar. Jösses folk och barn överallt!  Men fredagar är tydligen värst. Så vi ska dit på måndag igen och se om det är lite lugnare då. Men trevligt va det allt. Joel och jag kom aningen sent bara, skulle vara där efter halv 11. Tänkte att jag inte behövde sätta klockan eftersom han alltid vaknar mellan 8-9. Men bara för det vaknade vi båda kvart över tio.... Så efter 11 dök vi upp. Inte första gången, hoppas jag lärde mig något av det denna gången i alla fall. Sover bra tycker jag han gör ändå. Vi lägger han altid kl 8 på kvällen och han sover minst till 8. Denna veckan har han sovit till 9 varje dag. Vaknar mellan 6-7 lite snabbt bara och får flaskan men sedan sover han igen. Skönt, då är man pigg och glad på dagarna.

I måndags blev det trädgårdsträning för Ninja. Övertaggad som sjutton av någon anledning. Gick bra även om ett kommando ibland tydligen kunde betyda att man ska göra 3 saker samtidigt? Hellre så än tvärt om iof. Kul att träna då för man skrattar ju så åt henne, galningen.

I tisdags kväll gick vi upp i skogen ovanför oss för att hitta lite nya vägar. Hittade lite svamp med. Vi gick väl aningen vilse fast visste ungefär vart vi var. Tillslut kom vi fram till en gård och va på väg på en liten väg längst med gården men så plötsligt såg vi ett får som sprang omkring på 3 ben, såg ut som de andra va brutet så vi ringde på huset och det var tydligen normalt!! men han skulle väl ändå skicka fåret till slakt då. Passade på att fråga vart vi va med och det var väl där vi trodde. Men tur va de att vi frågade för hade vi fortsatt på den lilla vägen hade vi snart hamnat i Tollered. Så vi fick gå igenom gården och gick hemmåt. Tillslut hittade vi en väg in i skogen igen som visade sig vara rundan alla våra grannar med hund pratat om va en bra runda =). Efter 2 timmar va i hemma igen. Supernöjd Ninja som lekt massa sök med Andreas i skogen och själv kände jag inte axlarna längre eftersom jag gått med en snart 9 kilos bebis i bärsele i 2 timmar. Mindre smart =).

I onsdags va Ninja hemma med mig på dagen, skulle åkt till Alingsås och tränat lite agility men i onsdags mådde jag som värst. Men hade så dåligt samvete eftersom hon alltid brukar få en hel Ninja dag när hon är hemma med mig så jag gav mig ändå ut i trädgården och tränade ordentligt. Supernöjd Joel på filten som vanligt så vi kunde träna i lugn och ro. Lydnad först, och sen lite agility men våra 2 hinder och tunneln som ligger här. Sen fick hon va nöjd, och det va hon verkligen med.

Igår fick hon cykel/konditionsträning. Något hon och Andreas gör ibland. Vi har en ganska bra cykel och gå runda här. Lagom lång med, runt 5km ungefär tror jag.

Jag och pappa åkte till Ikea igår med. Joel har ju kommit på att det är kul att öppna alla skåpen och ugnen och allt sådant så jag kände att det va dax att inhandla lite säkerhetsgrejer. Även kul att åka till Ikea såklart =) Blev väl lite mera småplock som vanligt men inte så farligt.

Nä dax att äta och fixa lite här hemma nu. Ikväll blir vi bjudna på middag av våra vänner=)


Busbild från lägenheten

Förresten så har min älskling gjort en present till mig för min och Ninjas träning. Ska ta kort och visa så ni får se ;)

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0