.....

I fredags va det ingen rolig dag alls. Dagen då Arro, Andreas familjehund fick somna in. När man får uppleva något sådant så är det nästan så man för en kort sekund ångrar sig med att man skaffat sig ett djur igen. Usch vad jobbigt är, och något alla måste gå igenom med. Kan knappt föreställa mig hur hemskt det är när man levt med honom i 17 år med som de gjort. Kram till er!
Men vilket liv han har haft, vem annars har sådan kämparglöd så man håller sig i liv så länge, och slutet blev nog det bästa man kan önska sig. I famnen med de man älskar mest <3 Hunden är ju verkligen människans bästa vän, att förlora en bästa vän måste vara bland det jobbigaste man kan uppleva.


R.I.P Arro söt som socker

Från något jobbigt till något lite roligare så tog vi vårat andra 1:a pris idag i Lk2. Vara Grästorp hade tävlingen i Essunga RS ridhus.
Trodde inte vi skulle kunna starta i veckan med skadan med klon och allt.
I fredags testade vi att tejpa Ninjas klo. Stackan kan ju inte gå runt med bandage hela tiden. Tejpandet fungerar kanon! Silvertapen sitter som sjutton så det är ingen risk att den åker av i första taget. Efter att den fått sätta sig nån timme gav vi oss ut och lekte lite för att se att den satt kvar och trotts en tokig rejsande Ninja satt den som berget. Va tvungen att testa ordentligt för att inte riskera att den åker av på en promenad någon gång så man står där utan. Ont har hon aldrig heller haft så vi körde på som vanligt. Lycklig hund =)
Igår bestämde jag mig för att starta ändå. Antingen går det ju eller inte, och det gick!
Med tanke på att hon vart utan träning nu så läng tid med allt så såg vi det bara som en träning nu.
Är väl så man ska tänka med för det gick ju bättre än någonsin tydligen. Poängmässigt.

Platsliggande- 10p Nästan tur nu att de gått tillbaka med synlig plats sitället för att vara gömd med tanke på att vi inte tränat någon plats alls sedan vi tävla sist. Bra att komma på det i bilen påväg dit med =)
Fritt följ- 8,5p Själv tyckte jag det var lite av ett katastrof följ, men hon gjorde väl det hon skulle och det var ju bara mitt fel att det kändes lamt eftersom vi inte tränat. Märktes här.
Läggande- 10p
Inkallande- 10p
Sändande med ställande- 10p
Apportering- 9p Riktigt bra fart men det går så fort så hon hinner inte stanna vid apporten =)
Fritt hopp över hinder- 10p
Fjärrdirigering- 7p
Helhet- 10p
Summa: 187,5p
1:a pris och en 2:a placering
Dommare: Alf Carlsson


Hel nöjd Ninja som är gladd över att vara igång igen.

Ska leta efter någon mer tävling att anmäla mig till nu så vi kan få vårat LP2. Sedan får vi satsa på agility så vi kommer igång med det med. Lk3 börjar vi väl träna lite på till sommaren kan jag tänka mig. 
 
Bye


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Å va ni kan bäst! Ninja är nog en naturbegåvning!

I sorgsna stunder är det såå skönt att få ha sin familj runtomkring! Jag tror det är viktigt att få dela både sorg och glädje med sina kära. Kramizar

2012-02-12 @ 19:29:38
Postat av: Frida

Duktiga Ninja vi tvivlade inte en sekund på att ni skulle fixa det=)

Kram från Lindals

2012-02-12 @ 19:44:32
Postat av: Anki Eriksson Kennel Arelidsaussie

Jag tror Patricia är en naturbegåvning. Lite Ninja också säger en "opartisk" uppfödare. Heja er Tråkigt med Arro men han har haft ett långt lyckligt liv. Kram

2012-02-13 @ 12:23:35
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0