2011, detta hände.

Ett år som gått otroligt fort. Hänt fruktansvärt mycket, mycket bra men också lite tråkiga saker. Detta lär bli långt..
Vart ska man börja?

1 Januari vid 12 slaget fick jag en ring av min älskling. Förlovade oss alltså då. Även Ninjas första Nyår vilket hon fixade utan problem.


 <3

7 Januari va det dax för My Dog. Ninja hamnade i Juniorklassen med bara 2 dagar då hon va 9 mån och 2 dagar. Efter några dagar med rejäl foglossning trodde jag det skulle vara omöjligt för mig att springa omkring på mässan höggravid men med några alvedon i kroppen och en hel dags soff liggande med TENS så kunde jag gå igen. Så det gick! bra med för den delen när hon lyckades få ett 1:a pris och komma 2:a i konkurrensen. Fina Ninja skrotisen!


Ringen

Sedan till största hänelsen på hela året, eller inte bara året det är ju det största som kan hända i ens liv. 3 Februari datumet då Joel kom till världen. Utan tvekan det häftigaste man kan göra. Men det är helt otroligt och fullständigt ofattbart hur det kan styra och förändra ens liv. Men inte är det något negativt alls utan bara något som inte gick och föreställa sig innan. För bebisar sover ju mest eller? Å när jag är mammaledig ska jag passa på att göra det här och det där... visst. Alla tänker ju så innan och alla är eniga om att det inte va riktigt så efter =) Men det är verkligen så otroligt underbart! Går inte att beskriva. När man fick han på bröstet när man kämpat sig igenom en 5 timmars lång smärta gjorde att allt annat bara försvann. Eller känslan när man låg där på BB första natten och hade så sjukt mycket adrenalin i hela kroppen så det va fullkommligt omöjligt att sova fastän man borde vara hur trött som helst. När han öppnade sina stora svarta ögon i mörkret och vi bara låg och tittade på varann, känslan av att ha något så nytt, hjälplöst och ömtåligt brevid sig gjorde en så rädd! Man kunde inte föreställa sig hur något utav det skulle vara. Det är bara helt omöjligt! Men snacka om att det är början på ett nytt liv. För hela våran lilla familj. Ett bättre liv.


Så liten då och nu redan så stor. Vilket äventyr vi har framför oss..

25 Februari fick vi tillgång till vårat hus vi köpt. Efter mycket letande och lite tråkiga besked på budgivningar och avhopp så hittade vi det. Det perekta huset för oss med mycket möjligheter och drömläget. Aldrig mer lägenhet 1000 trappor att släpa grejer upp och ner ifrån (hoppas jag). Äntligen hus med stoor trädgård som Joel och Ninjabusan kan springa i. Här kan vi bo läääänge.


Inoljning av altanen, inte bästa husbilden. Får ta mer bilder i sommar.

5 April Blev våran älskade Ninja 1 år.


Tuffa bruden

9 April Tävlingsdebut med Ninja. Detta blev i Lk 1 på Lerums Bhk alltså hemmaplan. Gick helt ok. Hade inte mycket förhoppningar eftersom jag är ny i sammanhanget och inte tränar så för någon så vi fick helt enkelt testa hur det såg ut och ge oss ut och "tränings"tävla lite. Med ett 2:a pris efter nollande i linförigheten blev vi allt nöjda!

10 April genomförde Andreas och Ninja ett godkänt MH på Lilla Edets BHK.

23 Maj ingen rolig dag/tid! Min första (och förhoppningsvis sista) ambulansfärd till Borås Lasarett där jag fick spendera ett dygn. Efter det blev det en väldans massa turer till akuten och någon mer inläggning 2 dygn innan jag blev bra igen. 1 månad senare kunde jag stå ordentligt på benen igen utan att jorden snurra rejält. Hoppas aldrig mer behöva vara med om något liknande igen! Va nog värsta känslan jag haft att vara så hjälplös själv.
Men då insåg man verkligen vilka underbara man har runt om dig <3 Tack!

1 Juli fixade vi tillsist vårat LP 1 på en tävling på Alingsås Bhk efter tre 1:a pris de senaste 3 tävlingarna.


Duktigaste skrotisen!

21 Augusti döptes Joel i Hemsjö kyrka.


Va sjutton händer?

16 September började Joel krypa, inte en lugn sekund sedan dess ;) som om det va det innan.......


Men då kan man ju leka bättre med Ninja med =)


Och då kunde jag "hoppa" i soffan med!

11 December blev det debut i Lk2. Vi lyckades få ihop 179 poäng så det blev ett 1:a pris.



24 December Joels första julafton. Dagen spenderades hos bådas föräldrar. Mycket go mat och fina paket.


Dom bästa =)


Paket från tomten!

31 December firades det nyår i Mölndal igen fast i ett annat hem. Jätte trevlig kväll med super god mat. Joel ville självklart vara med på 12 slaget och va glad hela kvällen. Ninja märkte nog inte ens att det va nyår för hon brydde sig inte ett dugg om smällandet trotts öppna fönster. Skönt de.


Vilket år det var! Joel vill sammanfatta året med den här låten  http://www.youtube.com/watch?v=vA7aOaoRJhA  ;)  Hoppas på att detta året ska bli bra med.
Kommer hända mycket detta året med fast inget kan nog någonsin slå allt som hände förra.

Har 3 mål med Ninja detta året:

* Få ett LP2
* Starta i agility och hoppklass
* Komma på en gren till att tävla i med henne

Borde inte vara helt omöjliga mål så hoppas på att vi ska klara detta =)

Nä nu får det räcka!

Ses på My Dog på lördag ni som kommer dit. Ninja besöms som nr 60 någonting tror jag.
Blir sådär kul att ställa en smal hund nu när hon fått för sig att inte äta det senaste. Tur det är så bra träning bara då ;)  

Bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0