My Dog 2012

Hemma och helt slut! Andra året som vi är med nu. Kom dit vid 10 och satte oss och kollande på freestyle tävlingen. Helt otroliga är de ju, va kul att se. Hundarna gick ju in för det med allt de hade. Ninja la sig så fint i trappan och kollade på.
Vid 12 tiden va det dax för Ninja i ringen. Vi va 4 st tikar i unghundsklassen. Domaren såg nog inte bara hård ut utan va det nog också. Men vi fick ett very good och kom 4 i konkurrensen. Så nöjd är man allt!



Ninjas kritik:

In type, good feminine head. Ears set a little bit high with a side carriage. Good body structure. Could`ve been a little bit stronger in bones. Coat and pigmentation are correct. Correct in movements.

Domare: Muntean Petru, Rumänien

Måste lära mig ställa henne bättre. Visar nog inte hennes bästa sidor heller, men det gick ju ändå denna gången.


Står och väntar på att han bedömmer de andra.


Dax att börja springa 

Dlev dock fruktansvärt sur när jag gick och hämtade kritiken vid dommarbordet. Tror att de höll på och dömma öppna klassen då så jag fick stå där och vänta en stund. Just då höll domaren på att dömma en vanlig aussie. Så börjar han mummla lite när han ska säga till sekreteraren vad hon ska skriva. -Hmm smalt ansikte, spinkig i kroppen..... så va han tyst en stund och sa - i dont know what to say, thats really not a show aussie. Nä svarade hon som ställde ut hunden. Detta är en bruks aussie. Då svarade han med att - jag vet inte vad du gör här. Slöseri med pengar. Då svarade hon -jo men vi är här för träning och som en rolig grej (precis som vi). Slöseri med pengar svarade domaren igen. - Thats just a shepherd, not an Australian shepherd. Hon tittade på mig och vi båda bara skakade på huvudet. Sen sa han till henne att det är lika bra hon går av.
ÅÅÅÅÅÅåååååååååååååhhhhhhhhhh vad arg jag blir. Hur kan man säga så? Förra året skrev de ju i tidningarna om att domarna skulle kolla mer på att hundarna såg ut på ett sett som är bäst för dom. Alltså rörliga hundar! en hunden hade garanterat lättare att springa där än många andra. Vill inte klanka ner på de andra hundarna för de va fina de med men det är ju bara sanningen!
Visst det där med att man ska vara ärlig, men kunde hon inte bara fått sin kritik på hunden och så hade det vart bra sen.
Va la kul att Ninja räknas som en show aussie då?? För det är hon ju verkligen... inte. Världens finaste bruks aussie =) ;)

Nä fruktansvärt arg blir ja när jag hör sånt. Att han ens får döma där. Han skrämmer ju bort alla.
Jaja trots det där känns det som en lyckad dag =) kul har vi haft.

Fått mina nya skor av min älskling idag med =)

Nu ska det tas riktigt lugnt här. Jösses vilka dagar, igår va den värsta på länge. Från kl 09:00- 20:00 hade jag suttit som längst 5 min. Va så slut så jag la mig innan 21. Andreas va sjuk och sängliggandes så jag stog för allt. Fixa huset, ta hand om en Joel som va gnälligare än någonsin (förmodligen tänderna), långpromenad med Ninja, träna Ninja, bada Ninja, borsta och fixa Ninja, packa saker.. listan va lång. Helt förstörd va man efter den dagen. Ingen mer sån tack! Blev inte bättre när man började dagen med stans hals ont och huvudvärk med. Bara att bita ihop. Å så idag på det..

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0