Inte igår direkt.

Tid eller lust har saknats, så inte har det skrivits mycket här det sista.
Den 4 juni började jag jobba igen efter 1 år och 9 månaders havandeskap/föräldraledighet. Gått och väntat på det så länge så det kändes konstigt när man väl var där. Men det känns bra. Efter att ha spenderat hela dagarna med att tänka på någon annan i första hand så känns det nästan lite skönt att bara ha sig själv att tänka på några timmar per dag om man nu får våga säga så. Men självklart vill jag umgås med Joel hela dagarna men att bara få vara IBLAND är inte fel det heller. Jobbet är kanon med. Hänt mycket där. 10 nya har börjat så det är som nytt där. Själv hade jag glömt det mesta med på nästan 2 år så det var som att börja om på nytt. Bara att man kommer in i det snabbare. En månads jobb blev det och nu har jag semester en månad. Känns sådär nödvändigt =)
Andreas ska vara pappaledig med Joel tills oktober då Joel ska börja på dagis.
Kanske därför allt känns så bra med att jobba nu med för när man kommer hem är allt klart och maten står på bordet. Sedan har jag 4h att leka med Joel på och träna Ninja.
 
MYCKET tid har lagts på garaget det sista. Har ingen bild ännu på garaget nu när det är så gott som klart utanpå. Men ska fixa.
Annars har vi väl 1000 grejjer kvar att fixa med hus + garage känns det som =)
 
Ninja har väl gjort lite allt möjligt det sista. Ett tag började vi träna lite på 3ans moment i lydnanden. Nu det sista har vi vart inne på agilityn igen. Riktigt taggad nu. Vill börja tävla lite snart igen =) Det sista har det vart så sjukt kul att träna hund. Då vill man ha massa hundar och träna hela tiden! Men det är ju det där med tid...
Sommarkursen är igång igen på Lerums BHK och jag har väl vart där varannan gång nu kanske. Idag fick jag mycket bra tips på hur jag ska lära in vittringen vilket jag inte börjat riktigt med än då jag inte vetat riktigt hur jag ska få henne att förstå. Men idag började det lossna lite för oss. Så nu får jag väl snart börja lägga lite tid igen på lydnanden så vi får ordning på momenten. Men agilityn får komma i första hand! =)
Igår va vi på Alingsås BHK och tränade lite agility med Jenny och Chili. Hon gjorde en bana åt oss i slutet då man insåg att Ninja är ganska snabb ändå. Eller så är jag för långsam... och efter att ha flåsat en bra stund efter träningen gav jag mig snabbt ut och joggade en sväng idag igen... ;) Flåset måste tydligen bli ännu bättre om man ska orka springa många banor.
Annars lallar vi runt lite i trädgården på dagarna eller en sväng i skogen.
 
Nä orkar inte skriva mer nu.
Lite bilder får det bli..
 
Lek med mig!!!
 
Far och son "meckar" lite i köket
 
Trött plutt efter en mysig kväll hos kompisar
 
 Glömde skriva att Joel ridit, på tant Evas ponny Blessy =) Han ÄLSKADE det! *mammas pojk* ;) Nu väntar vi på att Eva och Gipsy kommer hem från VM et så Joel kan få peta näsborre och rida igen.
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0