Lydnad

I lördags va vi iväg på lydnadstävling. Har ju blivit ett långt tälingsuppehåll med det innan med alla himlans förkylningar magsjuka och allt det nu har vart. Så det har blivit mer prio på agilityn . Men nu va det dax igen. Vara-grästorps bhk va vi på.
 
Ett 2 pris, 2 plac med 239p fick vi.
Borde väl va nöjd med tävlingen men det känns inte alls kul då hon va så himla loj och allmänt bara borta ibland. Det har kännts så himla bra på träning det sista så då blir man lätt besviken när hon är sån. Antar att löp måste vara VÄLDIGT nära eller så vet jag inte vad det handlade om. De moment hon gick bra i kändes klockrena. Då va det hur kul som helst och hon va glada goa Ninja igen. Men så kom dipparna ibland.
Poängen:
 
Sittande i grupp- 0p När jag går iväg reser hon sig men sätter sig snabbt igen när jag vänder upp mot henne. Får väl skylla mig själv här för vi tränar ju knappt lydnad med andra hundar.
 
Platsen- 10p
 
Fritt följ- 8,5p Bra tempo växl, vp, vs, ls
 
Sättande- 9p något långsamt
 
Inkallande med ställande- 10p Nöjd matte! =) Snabb som sjutton, tvärnit, och snabbt in igen =)
 
Sändande med ställande- 0p Rutan har gått KANON det sista och riktade till och med in henne och allt men så stod hopphindret halvvägs upp mot rutan så Ninja valde att springa mot det istället så jag återkallade henne så blev vi 0ade. Som tröst kan jag ju skriva att inte någon klarade rutan för alla hundar gjorde som Ninja men nu får vi börja träna störningar med rutan med..
 
Apportering och hopp över hinder-  9p tempo in. Där hon det sega igen. Hon springer alltid som en dåre i detta moment men nu "travade" hon.
 
Apportering metall- 6p Hon springer ut, tar den. Går sakta tillbaka. Kändes som jag stod där en kvart innan hon kom igen.
 
Vittringen- 10p Mkt bra
 
Fjärren- 10p Snyggaste fjärren sa dommaren. Blev nästan chockad själv =) Så klockrent har hon nog knappt gjort det på träning. Snabbt och snyggt med baktassarna limmade i backen.
 
Helhet- 9p
 
Summa :239p 2 pris 2 plac
Dommare: Alf Carlsson
 
Inte anmäld till någon mer lydnad än, vågar inta anmäla då hon borde börja löpa snart men efter det ska vi försöka få våra 2 1:a pris till =)
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0