2013

Verkar vara som 2012 ett år som kommer gå sjukt fort det med.
 
Nyår firades i Vallda hos goa kompisar. Börjar bli en tradition att fira nyår med dom nu. I med att de nu flyttat längre bort från Mölndal till Vallda så sov vi över hela familjen. Va ett riktigt roligt nyår. Joel höll igång supernöjd till efter 12 slaget och Ninja överlevde 12 slaget bra med tycker jag. Började gå helt utför precis när klockan slog 12 då alla bara slängde sig ut. Hon har ju aldrig visat minsta lilla innan att hon ska vara berörd av skott. Men i med att dörren skulle vara lite öppen fick jag slänga på henne kopplet när alla skulle ut och allt sker nog lite för mkt på en gång för henne med koppel, öppna dörren , massa raketer ute, alla slänger sig ut av ngågon anledning osv så hon blev snabbt stressad. Jag tog snabbt in henne i ett rum brevit vilket gjorde henne ännu mer stressad då hon garnaterat trodde de va ännu farligare eftersom matte tar henne därifrån. KORKAT tänkte jag och gick snabbt ut igen och la henne plats vid dörren med en frollic framför näsan å så gick det kanon igen. =) Gäller att man tänker till lite innan. Hade vart skit om hon blev skotträdd bara för jag var dåligt förberedd. Men det gäller verkligen att utsätta henne för allt för då tror hon att de e helt ok att de smäller som sjutton ute för matte har ju lagt mig här.
Sedan glömde hon väl av det med eftersom hennes älskade frollic låg där framför henne så hon försökte stirra i sig den. Knäpphund =)
 
Här var det whiskey provning på Nyår
 
Året har börjat bra tills nu kan man väl säga. Joel blev sjuk förra tisdagen så de har vart en del vabbande nu kan man väl säga. I fredags åkte även jag och Andreas på febern så det blev en SÅDÄR kul helg kan man väl säga. Alla blev bättre i måndags men jag har åkt på bihåleinflammation och Joel öroninflammation efter det så vi är hemma även i morgon. Nästa vecka hoppas jag verkligen allt blir som vanligt igen med jobb och allt!
Skulle tävlat lydnad i söndags med. Men fanns inte en chans att jag orka starta. Så himla ledsen för de då Ninja gått så himla bra i lydnaden det sista så var super taggad för tävlingen. Självklart kan vi inte starta då bara för det :/ De som alltid brukar kännas skit innan tävlingarna =). Jaja hoppas det håller i sig.
 
Min lilla sjukling <3
 
Den 3 februari blev Joel 2år. Så sjukt va fort tiden gått!
Vi hade kalas här hemma med båden släkt och vänner. Blev en del folk.
Jag hade vart lite risig innan och Andreas lyckades pricka in en go migrän precis innan kalaset så det blev inte alls som tänkt såklart men det gick fint ändå.
 
Stora killen nu =)
 
Kolla lite på vad som hänt under 2012 kanske..
 
7 Januari Var det My Dog igen. Ninja ställdes ut i unghundsklassen. Gick helt ok med tanke på den tuffa dommaren så det blev ett Very Good och 4 i konkurrensen.
 
3 Februari Blev våran lille Joel ett helt år!
 
12 Februari Fick jag och Ninja vårat andra 1:a pris i Lk2
 
24 Mars Fick Ninja en till titel och heter nu LP1 LP2 Arelidsaussie Nevada efter ett tredje 1:a pris
 
18 Augusti Fick vi våran första pinne i Hopp klass 1 Agility
 
7 Oktober Fick vi vårat första 1:a pris i Lk 3
 
28 Oktober Fick vi våran första pinne i Agility klass 1
 
17 November Fick vi våran andra pinne i hopp klass 1
 
Hänt så sjukt mkt mer speciella grejer detta året men orkar tyvärr inte va lika duktig som förra året jag gjorde detta =)
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0