Ett tag sen sist

Nu va de visst ett bra tag sen ja skrev något här sist. Tiden går ju så fort så man tänker inte riktigt på de. När man väl tänkter på det är man oftast helt slut så då orkar man inte. Första och andra veckan efter semestern va jag sjuk. Då hände det inte så mycket. Ninja och Andreas va på jobbet om dagarna. Nu har jag jobbat en vecka och det känns bra att vara igång igen. Ninja har fått leka en hel del som vanligt och det har även blivit lite lydnadsträning. Går fortfarande jätte bra och hon är riktigt samarbestvillig. Väntar bara på trotsåldern nu, lär inte bli lika lätt då. Men nu gör hon allt för att vi ska bli glada, och vi gör allt för att hon ska vara så glad =) Måste ju vara bra samarbete :P
I veckan åkte Andreas till Finland för att jobba så då fick jag och snuttisen vara själva. På dagarna tog våra snälla familjer hand om henne så hon inte skulle behöva vara själv. Jag passade på att bo hos mamma och pappa 2 nätter för att få avlastning. Samtidigt som de fick sällskap x 2. Alla glada =D I måndags passade Ninja på att åka på en urinvägsinfektion. Lille plutten  :/  Vaknade på natten av att hon verkligen ville ut. Fattade inte varför. Sedan på morgonen hade hon kissat ca 20 gr när Andreas va ute med henne. Det hela slutade med 5 dagar på antibiotika. Men nu är hon bra igen. Man har allt tyckt bra synd om henne. Men hon har inte direkt visat att det vart jobbigt.

Idag va det dax för västkustvalpen. Trodde aldrig att jag skulle ställa ut en hund för ett år sedan men jodå, nu kände man att det kunde vara en kul grej samtidigt som man fick träffa Anki och 4 stycken syskon till Ninja. Om inte annat bra träning för henne. Massor av hundar och chansen att se om hon bara kunde fokusera på mig ett tag när det va fullt med rörelse runt om. Resultatet blev ju till och med bra =D Det va 6 st hundar i klassen var av 5 st Arelidsaussies å Ninja vann. Vet knappt va allt innebär men hon fick ett första pris, ett hederspris, blev HP och BIR. Ninja va duktigt och lyssnade bra. Hon tyckte det var lite läskigt när domaren skulle ta så mycket på henne men hon överlevde det med. Något att träna ännu mer på! Alltid bra att ha saker att träna på. Hon va jätteduktig när man sprang med henne. Kändes som ett bevis på att gå fot träningen fungerar. Stå upp för länge tyckte hon va onödigt, varför stå när man kan sitta? Hon va ovanligt lugn hela dagen. Stollade sig knappt något alls. Hon kanske visste att hon skulle göra något och blev nervös?
Flera timmar senare va det så dax för finalen, va nog Ninja och 59 hundar till. Alla olika raser. Ingen aning om det gick bra eller dåligt. Bara 5 hundar gick vidare och Ninja va inte en utav dom, men det gör absolut ingenting. Hon har vart så duktig hela dagen och för oss är hon ju den finaste och sötaste av dom alla så klart =) Något alla hundägare tycker om sina egna hundar. Har varit en rolig upplevelse och en bra erfarenhet kan jag tänka mig. Visste ingenting om utställningar förens vi kom dit idag. Kände mig inte så förberedd heller. Blev lite panik med allt. Kom på igår kväll halv 11 att det kan vara smart att bada hunden så den är ren och klippa klorna innan man ställer ut den. Så de va bara att sätta igång då. Koppel fick jag låna av Eva i veckan, Tack! Borde ha tränat men jag fick bara hoppas på att den lydnaden hon kan sitter som gå fot, och stå still. Båda gick helt ok så jag är bra nöjd. Ska nog bara vara lite bättre förberedd nästa gång man ska tävla. Tror det känns bättre då =)


Ninja med sin BIR rosett

Nu längtar jag tills man får börja tävla lydnad och agility. Hon kan redan en del moment i båda men det är mycket träning till som behövs. Vilket är jättebra eftersom det är ett bra tag kvar. Sedan borde vi träna mer på sök och spåra. Knappt gjort det alls sista tiden. Men allt annat är ju så roligt och snart är det Aussie läger med och då lär det säkert bli en del sådant.

Snart har nog Ninja bytt alla tänder med. Känns som de åker ut någon varje dag.

Här kommer lite olika bilder från sista tiden.


Trött Ninja


GALEN!!! Ninja efter hon badat


Syster Penny och Ninja på Västkustvalpen


Brorsan Lotus


Brosan Molle


Syster Älva


Ninja


Finalen

Ska lägga upp några filmer någon dag snart med. Men det får ni allt vänta lite på.

Bye


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Jättegrattis till er idag. Du var jätteduktig Patricia. Såg ut som om du aldrig gjort annat. Hoppas det är ok att jag "knycker" några kort från din blogg. Ses snart igen .Kram

2010-08-22 @ 21:00:39
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: Lovisa & Cinna

STORT GRATTIS! Va roligt, nu längtar jag tills vi ses på lägret! Kram kram

2010-08-22 @ 22:01:24
URL: http://afairytale-aussie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0