Vilken vecka =)

En lugn stund? Nej, inte många. Började förra söndagen. Då åkte vi upp till fykan jag, Andreas och Ninja. Jenny, Micke och Chili va redan där. Inte långt efter kom Andreas föräldrar och Arro. Vi passade på att sola lite, Jenny och jag tog ett dopp i havet. Njöt av semestern med andra ord. Hundarna hade nog fullt upp. De bara lekte och lekte. I måndags kom Jennys kompis Sarah upp med yttligare en hund, Combat. Det slutade på fem hundar som skulle bo under samma tak. Så de lekte. Ninja va överlycklig för nu fanns det alltid någon hund som ville leka. Eller som orkade med henne ;) Ibland lekte de även allihopa tillsammans. På måndag kväll satt vi och åt räkor allihopa i sjöboden. Senare på kvällen blev det dax för utgång. Jag, Andreas, Jenny, Micke och Sarah drog in till Smögen. Hundar och föräldrar stannade hemma.
På tisdag va det dax för min FÖDELSEDAG! =) Marängtårta och paket. Inte illa det.
På onsdagen va det dax att åka hem och packa om, dagen bara gick och fullt upp hade man. Hann anmäla mig till Västkustvalpen då med. Känns som det är väldigt bra träning för lille Ninja. Torsdag redan kl 06:00 va Jenny, Micke och Chili utanför med bilen. Nu va det dax att dra till Gotland. Resan dit gick bra. Liiite osäkra ett tag på om vi skulle komma i tid till färjan. Men de löste sig! Fösta gången Ninja skulle åka färja, men som vanligt märkte hon knappt inte av det. Vi hade hundplats och fick ta med hundarna upp på båten. Ninja hittade genast en valp att leka med och terroriserade även Chili ibland som vilade upp sig inför tävlingen. Vipps så gick 3 timmar på färjan. Kl 14 va vi framme på Gotland. Det blev raka vägen till stugan vi hade hyrt och sedan in till Visby för lite mat.
På fredagen va det dax att åka till agility tävlingen. Med mycket folk och hundar överallt fann sig Ninja väldigt snabbt. Hon satt mest och kollade på allt folk som gick förbi och då och då hittade hon en hund att leka med. Stället kryllade av border collies och shelties. Men det fanns även några aussies. Tror nog nästan alla som hade en aussie va framme och hälsade på Ninja och undrade var hon kom ifrån och lät henne hälsa på dreas hund. På fredag kväll va vi ett helt gäng på lammgrillning. Mycket trevligt tills vi blev pålurade en efterrätt som ingen ville ha. På lördagen fortsatte tävlingarna å killarna drog och fiskade istället. På kvällen åkte vi uppåt och kollade några raukar och lät alla hundarna springa och busa på stranden. Igår va det sista tävlingsdagen och hemgång. Färjan åkte kl 17 och sedan va det bara bilturen kvar hem. Redan på tävlingsplatsen kännde jag hur svullen jag började bli i halsen. Inget bra tecken. Resten av bilresan hem blev lagom rolig och i morses när det var dax att jobba sig första arbetsdag på fyra veckor, ja då kommer man knappt ur sängen. Här sitter jag nu med en jätte svulle hals och febrig, bara orkat trycke i mig lite frukost än. Lika bra å gå och lägga sig igen. Får väl skylla mig själv för jag har vilat på tok för lite. Så går det då! Ninja är med på Andreas jobb som hon kommer att vara nu i fortsättingen.



Bild från färjan till Gotland.


God natt
Bye


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Duktiga Ninja! Det är inte roligt att vara sjuk. Själv har jag varit däckad en vecka pga en bihåleinflammation i pannan! Krya på dig Kram Anki

2010-08-02 @ 19:29:33
URL: http://www.arelidsaussie.se
Postat av: jenny ´n the hot dogs

Ja det var nog nyttigt för er lilla tok att följa med till gotland och en massa tävlande, för det är ju det hon ska syssla med i framtiden så det är bara att vänja sig ;-)

2010-08-08 @ 23:01:42
URL: http://bambam.webblogg.se/
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Längtar till uppdatering...........

2010-08-15 @ 18:15:25
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0