Julen slut för i år

Snabbt gick det allt dessa dagar. Denna julen har vi vart hos Andreas föräldrar. Mina passade på att resa till min moster som flyttat till paradisön Curacao för några år sedan.
Dagen innan julafton var jag och Ninja ute och gick i skogen i Alingsås, samtidigt som jag gjorde min första julskinka någonsin till föräldrarna så de hade någon typ av julmat när de kom hem på julafton. Gick väldigt bra tycker jag =) Speciellt för att va min första. Inte för att det var särskilt svårt.
På julafton blev det som sagt en heldag hos Andreas föräldrar med hans mormor, farmor och familj. En väldigt trevlig dag med mycket mat, paketöppning och spel. Ninja hade ingen tråkig dag hon heller. Det där med att öppna paket va tydligen så himla roligt att hon passade på att öppna Chilis och Arros paket med. Man kan väl säga att det låg kartong och papper överallt sen. Jenny hade även med en 9 veckor gammal valp som hon passade över jul, en liten blandrasvalp som heter Tuffa. Tuff va precis va den va. Trodde Ninja skulle köra över den med en gång men det gick jätte bra. Så fort Ninja blev för på den så ställde sig lilla Tuffa mot Ninja och skällde. Ninja blev bra förvånad och kollade bara konstigt på den. 
Självklart blev det bus med Chili också, så efter den dagen va Ninja bra trött. 







På juldagen var vi hos mina föräldrar och hade lite julafton igen. Blev en trevlig kväll det också med mat och paketöppning igen. Jag och Ninja va även ute på en långpromenad på dagen så vi fick röra oss lite. 

Igår va vi på Allum en stund ( tillsammans med resten av Sveriges befolkning typ ), och efter det bar det av till Gråbo på Andreas mormors årliga annandags middag.

Så mat klarar vi oss utan nu en vecka eller två känns det som. Helt sjukt vad man har ätit. Känns bra att man är gravid. Då har man en bra anledning till att äta så mycket =)

Ninja har nog uppskattat sin första jul, hon har träffat mycket folk, fått leka mycket och fått julklappar. Fick ben och godis, och en ny rosa gris av mamma och pappa. Den förra grisen fick inte leva så länge så vi gör ett nytt försök med denna.

Även jag har haft en väligt bra jul och fått många fina julklappar, tack så mycket!!!

Nu är det bara 4 dagar kvar till nyår. Den ska spenderas med kompisar i Mölndal. Ninja kommer också vara med för jag vill absolut inte lämna henne på hennes första nyår. Hoppas det kommer gå bra, men hon har inte vart skotträdd alls innan men nu låter det såklart mycket värre.

Nä nu blir det en lugn kväll för oss här. Idag har vi passat på att vara ute mycket eftersom gårdagen blev ganska lugn för busen.


Trött Ninja efter julhelgen

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0