Årets första julbord och julklappsshopping

Nu börjar de kännas att julen närmar sig. Lyckades fixa lite julstämning i lägenheten i fredags. Vad mycket tid man måste lägga på att plocka fram, pynta och ta bort allt pynt varje år egentligen. Ser ju inte ut som om det är så mycket när det väl sitter uppe.

I lördags gick jag, Andreas och Ninja en sväng i skogen på dagen. Blev en del sök också. Sedan va det dax, årets första julbord. Ofta de som brukar vara godast också, man tröttnar ju ganska lätt efter ett tag. Det va mamma och pappa som bjöd med mig, brorsan och våra respektive alltså Andreas och Christians nya tjej Veronica. Vi va någonstans vid Hunneberg så det va en liten bit att åka. Va riktigt trevligt och det smakade gott. Men jösses va man lyckas få i sig mycket mat varje gång. Helt otroligt. Va nog i någon slags matkoma resten av kvällen sedan. På vägen hem fick vi lite älgsafari med, inte frivilligt =) När vi närmade oss brobacka i Alingsås stog det 3 älgar på vägen. Självklart fick de för sig att börja springa runt bland bilarna med. En upplevelse.
Senare va det dax att hämta upp Ninja som spenderat kvällen hos Andreas föräldrar med Chili och Arro. 

Söndagen ägnades lite åt julklappsshopping. Gick väl sådär för min del. Kom inte hem med någonting. Så jobbigt att inte veta vad man ska köpa till folk. En julklapp är avklarad, till brorsan. Han som brukar vara svårast så det känns bra. Andreas lyckades såklart bra med julklapparna. Hittade nog några stycken. Meningen va ju att jag skulle hitta lite kläder att lyckas få på mig för julbord/ julafton/ nyår, men det gick inte så bra det heller. Men det ska jag nog lyckas med någon dag.

Hittade Ninjas mitt första år bok i söndags med. Vart lite dålig på att fylla i den, men det har väl inte vart det första man tänker på när man hade en bara några veckors gammal valp hemma. Men nu är den nästan full =)

Även bebisen fick en mitt första år bok då. Se om vi lyckas lite bättre med att fylla i den ;) 

Igår va vi ute mycket, jag och Ninja. På dagen åkte vi upp och höll Arro lite sällskap genom en promenad, Ninja försökte på alla möjliga sätt få honom att vilja leka med henne genom att lägga "snöbollar" framför honom, stegra framför honom och toka sig i snön precis brevid. Man kan väl inte säga att hon fick allt för mycket respons men vid några av hennes försök blev han jätte glad å skällde en gång och sprang med några steg. Inte illa för gamle Arro. Är de 16 år han är nu?
Efter promenaden med Arro gick jag och Ninja en sväng i skogen med, och på eftermiddagen gick vi en ordentlig promenad i området.
Igår kväll va vi på en trevlig fika hos några vänner i Mölndal, då va Ninja trött =)

Idag har jag gått och blivit lite sjuk, ingen ork alls. Typiskt! Kände mig lite konstig igår kväll så jag visste nästan att det skulle komma. Tur att lille skrotis fick följa med Andreas till jobbet idag då, slapp hon ligga här och ha tråkigt. När de nu kommer hem skulle de ut och leka en stund med =)

Jag får väl ta och kolla på en film eller nått så denna dagen kan gå..


Ninja och Arro i somras.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0