Träning i kylan

I tisdags va det rallylydnadsträning igen. Gick helt ok. Kändes mycket bättre nu när man visste vad man skulle göra, va lite lättare att visa Ninja vad hon skulle göra då också. Men det är så sjukt mycket att tänka på! Först och främst är det nog bra att lära sig alla skyltarna, fått ett kompendium nu på alla skyltarna så jag kan lära mig de ordentligt till nästa gång. Nu får jag verkligen läsa skylten ordentligt för att fatta vad det är jag ska göra. Det är inte ofta jag behöver ha Ninja kopplad i vardagen heller så det hade nog vart lättare för både henne och mig om hon va lös. Kopplet är bara ivägen nu och jag velar hela tiden om vilken hand jag ska ha det i. Men lösa får de inte vara förens i fortsättnings kursen. Sedan va det ju det där med kontakten. Jag är van vid att Ninja alltid har stenkoll på mig när vi är ute och går och tränar själva mm. Nu hade någon tappat godis i starten och när vi bara stod där och väntade på att få börja dök hennes lilla huvud bara ner i gräset och rotade. Självklart kom tränaren då och sa ok till oss för att starta banan men de hörde inte Ninja just då eftersom hon hade fullt upp med annat. Jag tyckte hon va på tok för okoncentrerad just då så jag sa - har ju ingen kontakt med min hud så jag får vänta lite, tog fram leksaken och gick av banan för att få tillbaka kontakten genom lite lek med favvo bollen. När det va våran tur sen igen stod Ninja som vanligt och hade stenkoll på mig. Tränaren bara skratta efter jag gjort klart banan och sa - Herregud! Patricia man kan inte ha bättre kontakt med sin hund än vad du har, så nu vill jag aldrig höra något liknande igen. När man tänker efter så hade jag ju faktist inte gett henne något kommando så det va ju självklart att hon hittar lite godis i backen när hon bara sitter där och har tråkigt utan att ha fått något att göra =) Något jag har att lära alltså. Inte tappa hoppet så fort hon kollar bort. Hon har garanterat koll ialla fall. Förhoppningsvis =)
För övrigt va det en rolig träning som kändes mycket mera intensiv nu än sist när jag mest stog och kollade på hur man skulle göra. Denna gången tränade vi på nya skyltar innan och efter vi gått banan.
Ska bli kul och se hur det går nästa tisdag.

Annars har det vart väldigt mycket skogspromenader i veckan. Något Ninja älskar!

Igår bytte Andreas däck på min bil och grejade lite med sin. Något Ninja ville hjälpa till med. Vet inte hur mycket Andreas uppskattade den hjälpen bara =)



Nä, nu ska vi ut och träna lite på klubben.  Va ett litet tag sen sist. I eftermiddag ska vi till Alingsås och fira mamma och pappa lite som fyllde år i torsdags och fredags.

I morgon blir det Alingsås igen men då blir det träff hos Anki med både hel och halvsyskon till Ninja. Ska bli riktigt roligt. Spåra och kanske lite lydnadsträning =)

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0