Fööör länge sen sist

Vart fruktansvärt dålig på att skriva här sista tiden. Vart så mycket annat att tänka på. Men nu kommer en uppdatering!

Första helgen i septemper va vi på Aussielägret jag och Ninja, Andreas va också med en dag. Ninja va inte helt återställd från sin skada då än så vi fick vara med fast med en ordentligt lindad tass. Något Ninja inte brydde sig ett dugg om eftersom hon legat stilla i 2 veckor innan så fanns det ju inget roligare än att ÄNTLIGEN få göra något. Det var trevligt och kul att träffa alla syskonen till Ninja där med och även pappa Tarrak kom och hälsade på. Jätte kul att få se han med! Träningen gick hyfsat med en tokig Ninja men vi lärde oss en hel del bra övningar.

Veckan efter lägret fick Ninja fortfarande behålla stygnen i tassen för att vara på den säkra sidan. Man vill ju absolut inte riskera att hon drar upp tassen igen. Skadad valp är något som tar på krafterna kan jag lova! =) Så det fick bli hennes sista lugna vecka på ett tag. Helgen efter togs de ur. Så sen dess har vi äntligen kunnat träna henne som vanligt igen. Vilket Ninja verkligen uppskattar med. Springa är ju det roligaste som finns! Senaste tiden har det blivit en hel del promenader och lite lydnadsträning och en massa bus. Andreas har även lagt något spår till henne. Något jag kommit på att jag absolut inte ska göra, inte själv i alla fall. Eftersom jag har förmågan av att ALLTID gå vilse.

Förresten så hittade jag Ninjas bedömningsutlåtande från Västkustvalpen nu, vart på villovägar ett tag =) 

"Feminin tik med mkt bra proportioner. Vacker hals, ngt framskjuten skuldra. För åldern tillr. bröstkorg. Bra päls och färg. Tillr. vinklar bak. Rör sig väl från sidan, ngt löst fram. Trevligt temperament, välvisad med glad svans. "

Ska ta och lägga upp några nya kort på henne någon dag snart.
 
För detta kortet är ju inte det nyaste på henne =)

Bye


Kommentarer
Postat av: Anki,Siri,Vilda

Äntligen lite uppdatering. Hoppas lilla söta Ninjas tass har blivit bra nu. Vore roligt om ni kunde komma den 17 oktober. Kram Anki

2010-09-25 @ 19:01:27
URL: http://www.arelidsaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0