Hundhelg med träning, lydnad & MH

Då är snart denna hundhelg slut, sen i fredags har all folkus legat på Ninja. Ninja fick vara hemma med mig och Joel i fredags eftersom vi inte hunnit träna så mycket i veckan. Så på morgonen va Andreas snäll och gick en sväng med henne eftersom det är det svåra för mig. På dagen packade jag in Joel, Ninja och barnvagnen i min lilla bil och åkte till klubben för att träna. Allt gick bra utom linförigheten. Plötsligt fick hon för sig att börja gå nästan bakom mig?? Kände att de bara fick gå hur som helst på lördagen och började träna om det momentet från början med leksak och bara massa skoj. Hade de inte vart att tävlingen låg på hemma klubben hade jag nog avanmält mig men tänkte att jag fick prova på nu i alla fall eftersom den låg så nära. Hon fick en bra promenix och mycket pyssel och borstning efter träningen med. Mysigt att ha henne hemma en dag, tror hon kan få vara hemma mera på dagarna snart. Lättare nu när det är fint väder och jag också kan vara ute mera.
Igår va det dax för våran lydnadstävlingsdebut. Jag och Ninja va på klubben i tid till lottningen. Vi va 17st som skulle tävla i 1an och jag fick starta som nr 16. Sån TUR hade jag! Hade ju ingen aning om hur en lydnadstävling gick till och vad de gav för kommandon så det fick bli ett samtal med Jenny strax innan läggdax i fredags och bara hoppas på att jag fick ett sent startnummer villket jag fick så jag kunde se på några innan det var min tur. Va så många så vi fick köra platsen i två omgångar, tur som va hamnade jag i rätt grupp för hundarna i första gruppen levde lajban och rejsade omkring som ett tag. Men platsen gick jätte bra för oss. Ninja hade full fokus på mig hela tiden så den va jag riktigt nöjd med. Sedan gick allt bra utom linförigheten. Den va helt katastrof. Undrar om Ninja ens fatta att jag också befann mig på plan. Visste att den skulle gå riktigt dåligt men inte så dåligt. Hon har ju alltid haft så bra koll på mig och nu sket hon bara i mig. Kändes ju inte så kul. Sedan får jag nog börja träna det med koppel eftersom man har det på tävling. Det va som hon inte trodde det va samma moment med koppel eftersom jag alltid tränar det utan annars. Men med tanke på hur det andra gick och hur ung hon är så är det klart jag är nöjd. Känns bra att ha vart med och nu vet jag lite mera vad jag ska träna vidare på =) Så ska vi anmäla oss till fler tävlingar, för det va riktigt bra träning för oss. Har gott om tid på oss, skruttan är ju bara barnet än ;)
Poängen:

Platsliggande 10p
Tandvisning 8p (Ninja blev lite för glad på dommaren och trodde hon ville ha en puss)
Linförighet 0 Ur position, gav henne dk så hon skulle göra rätt
Läggande 9
Inkallande 9,5 Avslut, bra tempo ink.
Ställande 7 Tog 3 steg innan stilla
Apportering 8 DK
Hopp över hinder 10
Helhetsintryck 8
Summa: 141,5
2 pris och placering 6 av 17.
Dommare Mette Klavenes

Idag gick vi upp tidigt igen och begav oss till Lilla Edet för att göra MHt. Aldrig vart med på något sådant innan så hade ingen aning om hur det gick till. Vet inte heller hur resultatet va eftersom jag bara kan ana lite vad som va bra och vad som var dåligt. Tror det gick ok för Ninja. Men skottet gick i alla fall väldigt bra där hon fick en 1:a. Systrarna Cinna och Älva va där med, och gammelmatte Anki. Ninja va mer än överlycklig över att träffa dom som vanligt. Ninja hade haft god koll på Anki under MHt med. Helt sjukt vad tokig Ninja blir varje gång hon ser henne. Kul att se men de hade ju vart kul om hon ville ha lite mer koll på banan de gick med =) Va Andreas som fick gå med henne och jag tänkte gå med och kolla med Joel men han tyckte tydligen jag skulle skita i Ninja och ge han mat istället så vi fick stanna vid bilen. Men snälla Klara filmade så jag får se i efterhand, Tack! Sedan gick jag med henne och Älva och kollade så jag med fick se hur det gick till. Hade vart kul att ha sett Cinna med men Joel ville hem såklart. Men han har vart så duktig när han hängt med de andra dagarna så det är ok att han tyckte det va jobbigt idag. Han är ju endå bara 2 mån så de tycker jag va bra gjort för lille plutten =)
Vart en rolig helg men nu är vi riktigt trötta allihopa. Undra om jag någonsin sett Ninja så trött innan. Tror inte de. Hon va inte ens i närheten av att vara så trött efter My Dog. Jag kände mig också helt slut efter lunch så i morgon ska vi vila.

Jösses blev långt det här =)


Trött Ninja


Joel



Bye


Kommentarer
Postat av: Tytti

Grattis till en kanondebut. Linförigheten kommer, inte lätt när ni precis har börjat om. Annars var det ju toppenpoäng... ni kommer gå långt!



Har fått rapport från Anki om Mh:t... måste varit kluvet för lilla damen men lillhusse och matte och dessutom gammelmatte med i publiken. Grattis till 1:a på skottet!



Kram //Tytti och Tarrak

2011-04-10 @ 22:01:37
URL: http://leotroll.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Grattis till fin debut i ettan och till genomfört mh!

2011-04-11 @ 12:10:01
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Klara

Hihi, jag fick faktiskt hjälp av Anton att filma också, blev ju helt sjukt trött i armen efter en stund. :) Om ni fick lite film på mig får du gärna skicka över - hade varit kul att se. Grattis till en sån lyckad helg!

2011-04-11 @ 18:38:26
URL: http://www.dromvovven.blogspot.se
Postat av: jenny ´n the hot dogs

Grymt jobbat. Kommer bli roligt att se er igång ute på banorna och köra skiten ur mång andra ;-)

Duktiga ni har varit i helgen tycker jag. Nu blir det vila kommande helg tillsammans på Fykan, ska bli skönt. Ska bli ra väder säger dom än så länge...



Kramar

2011-04-11 @ 21:11:52
URL: http://bambam.webblogg.se/
Postat av: Kerstin

Men ååå en sån liten goding ni har hos er!! Kraam

2011-04-11 @ 21:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0