ÄNTLIGEN!

kan jag sitta på internet vid min dator igen. Har de senaste 3 veckorna fått kolla internet via mobilen eftersom vi inte skulle få internet förens igår. Men inte fick vi de för då va det slut på modemen så i morgon ska det fungera. Men då är det tur att man har en bror som jobbar med datorer som informerade om att man kan använda min mobil som modem till min dator. Hur smidigt e inte de då? Jösses vad allt är enklare att göra på en riktig dator med stor skärm. Det är ju 1000 gånger lättare att skriva med. Annars flyter dagarna på här. Blir promenader och fix.
I lördags kom Jenny och Chili hit och så tränade vi lydnad i våran trädgård. Gick väl ok med Ninja. Platsliggningen är nog det Ninja är säkrast på. Är inte ett dugg orolig för det momentet. Skulle kunna lägga henne i 10 min och springa och gömma mig någon stans och hon hade säkert legat kvar. Till och med brevid Chili låg hon och kollade på mig. Resten av momenten går väl sådär. Beror på hur noga man är ;) Blev fullt på kursen jag ville vara med på men får se om jag ska hitta någon annan kurs eller om vi väntar ett tag till. Får väl börja tävla eller något så får man höra vad man gör fel =) Med hästarna va man aldrig helt redo innan man gav sig ut och tävlade, tror lätt på att man lär sig mera på det viset eftersom man får en annan erfarenhet än om man bara tränar och tränar tills man tror att man är redo.?? I söndags va Jenny och tränade lite agility på klubben så då åkte jag, Joel och Ninja dit en stund och tränade lite med. Balansen, vippen och tunnlarna. Det tyckte hon va riktigt kul. Igår började ännu en arbetsvecka för Andreas och Ninja.
Ninja berättar om hur en vardag med jobb ser ut för henne just nu ;)

Hej!
På morgonen ringer klockan innan sju, då vaknar jag kvickt och pussar husse tills han är ordentligt vaken. Vi gör iordning oss och hoppar in i bilen och drar till jobbet. På jobbet går vi en morgonpromenad och sedan lägger jag mig och vilar en stund i väntan på min älskade frukost.

Jag berättar för husse när det kommer in chaufförer och de hälsar oftast på mig med innan de hämtar vad de ska. Runt 11 tiden går alltid jag och husse ut en stund och har snöbollskrig eller så jagar jag pinnar en stund. Vid lunch ligger jag och vilar vid husses fötter och lyssnar på vad alla pratar om i lunchrummet. På eftermiddagarna brukar jag få "arbeta" med att riva sönder någon kartong i miljarder bitar eller något annat.



Sedan har vi alltid våran eftermiddags promenad och sedan vid 16 beger vi oss hemmåt för dagen. Hemma är det alltid dax för något bus/ promenad eller träning med matte. Vid 18 är det dax för kvällsmat och efter det är det kvällsmys, lite vila och så testar jag alltid om husse eller matte är sugna på att leka mera vilket jag är väldigt bra på att få igång dom på. Sedan är det kvällspromenad och läggdax!

/Ninja

Själv spenderar jag dagarna med Joel, ofta fullt upp. Hoppas på att kunna ha Ninja hemma till våren, men just nu vet jag inte hur jag ska kunna lösa det med morgonpromenaderna.
Blir endel fixande här hemma, promenader, mycket mys och även lite besök.

På morgonen är det fullt upp, då är han som piggast. Inte en sekund får jag för mig själv då.
Men det gör inget när man har den här framför sig =)

Världens goaste!

Bye


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Lille Plutten!!!!

2011-03-18 @ 18:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0