Here we go again

Efter ett litet träningsuppehåll ungefär en vecka på lydnadsfronten är vi tillbaka igen. Tränat konditionen med cykling och gått en del istället. Lite agility träning har det blivit med vid våran lilla agilitybana i trädgården.

Lydnaden går riktigt bra just nu. Som hon vart de senaste träningarna så är hon nästan tävlings klar men med tanke på hur fort det vänder kanske jag inte skulle vågat säga så... Funderar på när vi ska starta Lk 2 och för att inte tala om agilityn. Agilityn har vi en del kvar att lära både jag, Andreas och Ninja så det får väl bli nästa vår/sommar. Lk 2 beror på. Vill jag ta mig ur den som jag gjorde i ettan, alltså chansa på att börja tävla och så får det gå som det går. Går det bra öser man bara på och ligger ok poängsmässigt lr satsa på bättre poäng. Rädd att jag kommer tröttna på lydnaden om jag satsar på det sist nämnda. Det är ju inte så att det är jätte kul redan. Men bara att träna med Ninja är kul och det är enkelt att träna utan att behöva "fixa" för mycket innan eller efter. Men man vill ju hela tiden ha nya saker att träna på samtidigt som man måste träna allt annat för att underhålla och så det går bättre.
Så det lutar väl åt att starta i början av vintern. Får se..
Kul å tävla! =)


På Joel fronten går det också bra. Han började krypa för snart en vecka sedan. Åh.. va det går fort. Han är redan så stor. Blir 8 månader om lite över en vecka. Min lille plutt!.. eller stora..



När vi är på öppna förskolan nu så klarar han ju sig nästan helt själv. Förut satt han bara i mitt knä, nu kryper han omkring och sitter själv och leker. Nu har han fått sig ett par skidbyxor så han kan sitta och leka i gräset medans jag tränar Ninja =).


Igår va vi på kalas. Ninja hade fått en inbjudan till Arros 17 års kalas! Han är ju bara helt otrolig den hunden. 17 år! Inte illa för en hund det. Pigg och glad är han med.


Ninja och Arro för 2 sommrar sen

I morgon ska Ninja vara hemma med mig och Joel. Vi ska träffa alla mammorna och "bebisarna". Dom vi ska till har en stor berner sennen som ninja älskar att leka med. De leker väldigt lika så det är kul. Vem som orkar leka längst kan ni ju själva lista ut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0