Hoppklass 2 here we come ;)

Eller ja.. inte riktigt än. Men vill vi så kan vi nu då vi tog sista pinnen i hoppklass 1 i Laxå. Hon gick som en klocka och lyssnade för fösta gången på minsta lilla kommando utan att flyta ut så himla mkt. En andra placering blev det med 0 fel och tiden 26,51 tror jag det var. Vinnaren hade något på 25 och resten låg på 27-28.
 
Det var även 2 starter i agilityklass där vi verkligen hade behövt en pinne då vi saknar 2 men där drog vi på oss en rivning i båda. Så än så länge hade jag tänkt va kvar i 1an i båda klasser för att slippa åka på massa olika tävlingar på olika platser.
 
Nästa tävling är den 13 april hos Vara-Grästorps BHK, då ger vi oss på Lydnaden igen.
Efter det blir de Trippelchansen (inoff agility kvällstävling) den 18 april i göteborg. Blir en bra träningstävling för oss.
Den sista än så länge anmälde jag till nyss och de är en klass 1 hopp & ag i Smålandsstenar 1 maj.
De har vi framför oss än.
 
 
Annars hoppas vi på vår och värme här. Onsdagen för en och en halv vecka sedan fick Joel magsjuka. På lördagen åkte Andreas på det och i tisdags kunde jag tydligen inte heller stå emot mer. Men redan i onsdags va vi alla bättre igen så Påsken har vart kanon. Blivit mycket fixande i huset.
En timma efter jag skrev förra blogginlägget så hostade jag så det blev en spricka i revbenet. Fy sjutton va ont det kan göra. Va lite nervös inför Laxå när det hände då jag inte kunde bli anfådd utan att det gjorde på tok för ont. Fick inte heller bli anfådd första 2 veckorna så bla Lajo och en tjej till fick träna lite agility med Ninja när jag var på Stormvallens öppna träningar. Jobbigt att inte kunna träna inför tävling men samtidigt nyttigt för Ninja att andra tränar henne med.
 
Får räcka för idag =)
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0